Title
The honors usually given to the Bey
Short description
Giovanni Battista Brocchi describes how the Cascef have the title of Bey, but without the honors usually given to the Bey such as being preceded by the drums and having the ciaùs with the bell.
Text on source
L'Egitto medio e l'inferiore hanno ciascheduno un Governatore generale col titolo di Nazer, l'uno dei quali risiede a Benesuef, e l'altro al Cairo. Cotesti Nazer hanno il potere esecutivo nel loro Dipartimento ed esercitano la giustizia criminale ed il diritto di morte; facoltà che non possiede colui che risiede nella capitale. Ogni Provincia ha un Prefetto che chiamasi Cascef, e che in taluna ha il titolo di Bey, come sarebbe in quella di Menufieh e del Faium; ma questo non è appunto che un titolo accompagnato dagli onori che sono ad esso addetti, come per esempio l'essere il Bey preceduto dai tamburi, ed avere il ciaùs col bastone a campanelli, quando in sostanza non ha altra autorità che quella dei Cascef.
English translation
Folios/Pages
p. 94-95
Date
1824 07 09
Observations on the events description
The dots on the map indicate the places where sound and music events were described. They don't represent travel stages.

Participants
No other participants in this event description.


How to quote
Murarotto E., "The honors usually given to the Bey" (Event description), Echos. Sound Ecosystems in Travelogues. Published 2023 05 08.

doi: 10.25430/echos.travels.25

This work is licensed under CC-BY-SA 4.0